دوربین مداربسته چیست؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین مداربسته چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 15:38

چنانچه یک یا چند دوربین در مکانی نصب شده باشد و تصویر توسط یک نفر یا تعداد محدود و مشخصی دیده شود ،یک سیستم مداربسته خواهیم داشت.

مدیر مجموعه میتواند تصویر را زنده مشاهده کند و یا در سیستم های ذخیره ساز تصویر ، تصاویر دوربین مداربسته را بایگانی و در صورت نیاز آنرا مشاهده نماید.

یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ در گذشته نه چندان دور یعنی در حدود 10 سال پیش دارای این قطعات و لوازم بود :

دوربین ،لنز ، پایه و کاور +کواد برای همزمان نشان دادن تصاویر در یک مانیتور +سوئیچر جهت نمایش تک به تک تصاویر به نوبت روی مانیتور + ویدئو تایم لپس 960 ساعته جهت ذخیره سازی تصاویر روی فیلم ویدئویی+ تلویزیون یا مانیتور + سیم ها و اتصالات و منبع تغذیه

یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ در حال حاضر شامل این لوازم است:

دوربین ، لنز ، کاور و پایه + دی وی آر برای نمایش همزمان تصاویر روی مانیتور و همچنین ذخیره سازی تصویر + مانیتور + سیم ها و اتصالات و منبع تغذیه

در گذشته تصاویر روی یک فیلم ویدئویی ذخیره می شد و بازبینی تصویر روز و ساعت خاصی کمی زمانبر و مشکل بود . در حالی که در سیستم های ذخیره ساز جدید میتوان تصویر خاص یک دوربین در تاریخ و ساعت خاص را در عرض چند ثانیه پیدا کرد.

اگر ما 4 تصویر را با یک کواد همزمان نمایش میدادیم و ذخیره میکردیم ،برای بازبینی یک تصویر به ناچار باید 3 تصویر دیگر را هم در مانیتور مشاهده میکردیم ، ضمنا تصویر درخواستی ما یک چهارم صفحه مانیتور بود و در نتیجه خیلی از جزئیات تصویر ضبط شده دوربین مداربسته ، قابل روئیت نبود.

حداکثر ذخیره سازی در حدود 1000 ساعت بود یعنی در حدود یک ماه و نیم ، در صورتی که در دی وی آر ها با افزایش هارد ، میتوانیم تصاویر حتی یکسال را نیز ذخیره نماییم. با این تفاوت که در سیستم های تایم لپس با حذف فریم ها و ثانیه هایی از تصویر ، ذخیره سازی انجام می شد. در حالی که می توان در سیستم های دی وی آر جدید ، تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت کامل ، یعنی 25 فریم در ثانیه برای هر تصویر ذخیره نمود .

در حال حاضر سیستم های دوربین های مداربسته دیجیتال در حال رشد و توسعه است اما همچنان هم از دوربین های آنالوگ به همراه ذخیره ساز های دیجیتال استفاده می شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته, دوربین های مدار بسته دیجیتال, دوربین مدار بسته آنالوگ, دوربین آنالوگ,